Een enerverende week - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Students in Bangladesh - WaarBenJij.nu Een enerverende week - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Students in Bangladesh - WaarBenJij.nu

Een enerverende week

Blijf op de hoogte en volg Students in Bangladesh

15 April 2018 | Bangladesh, Dhaka

Manikganj hospital
Afgelopen zondag zijn we naar Manikganj hospital geweest om voor ons onderzoek met medewerkers te praten. Het contrast met een Nederlands ziekenhuis is super groot. Ten eerste is het mega druk in het ziekenhuis, het is erg onhygiënisch en er lopen zelfs honden door het ziekenhuis. Dat kan je in Nederland niet bedenken! Ook worden patiënten in de wandelgangen behandeld, er liggen dan erg zieke mensen op de grond en krijgen medicijnen via een infuus. Voor ons gesprek in het ziekenhuis werden de activiteiten stop gezet om voor ons tijd te maken, dat voelt natuurlijk helemaal niet fijn. Al met al weer een hele aparte ervaring.

Pan
Maandag zijn we de week goed gestart met een lokale lekkernij, Pan. Wat is het? Een Bengaalse ‘drug’, wat bestaat uit een plantenblad, zaadjes, besjes en nog wat andere dingetjes. Voor ons was dit uiteraard nieuw en werden we tijdens het innemen begeleid. Je moet dus het hele goedje in een keer in je mond doen en dan zo lang mogelijk erop kauwen. Waardoor je een heel gek verdovend gevoel in je mond krijgt. Helaas ging dat niet voor iedereen op, want Stef had moeite om het binnen te houden…

De eerste interviews
Na zo goed begin van de week, konden wij het veld in om eindelijk te starten met de interviews. We hebben een aantal interviews afgenomen bij ouders waarbij de kinderen in het verleden meningitis hebben doorgemaakt. Het is lastig om op papier te beschrijven hoe dit was. Het was in ieder geval erg bijzonder en je krijgt weer andere indrukken, dan die we al hadden meegemaakt.

Dhaka
Afgelopen donderdag zijn we vertrokken naar Dhaka, om daar een weekendje door te brengen. De volgende dag hadden wij afgesproken met Naba, een Bengaalse vrouw, waar we mee in contact zijn gekomen via een vriendinnetje van Stefanie. Zij heeft ons mooie plekjes van Dhaka laten zien. Zaterdag hebben wij het Bengaalse nieuw jaar gevierd. In de ochtend hebben we een parade bijgewoond en daarna gestruind door de stad.

We keep in touch.

Liefs,
Ons.

• 16 April 2018 - 23:25

Ronny:

Jullie zien er al erg Bengaals uit.Leuk om iedere week wat van jullie belevenissen en verhalen te lezen.Succes met alles.Groetjes uit Nederland

• 18 April 2018 - 15:22

Marry Homma:

We blijven jullie volgen hoor!
    Erg leuk om te lezen.
    Succes met alles. Groetjes van ons.

• 23 April 2018 - 22:25

Ellie:

Hoi allen,

Ik heb even een avond vrij gemaakt om al jullie verhalen even goed te lezen. En ook om een reactie te plaatsen! Jullie maken bijzonder dingen mee! Ik hoop dat het onderzoek gaat vlotten. Veel succes!

Groetjes Ellie