De laatste week is aangebroken - Reisverslag uit Bāniājuri, Bangladesh van Students in Bangladesh - WaarBenJij.nu De laatste week is aangebroken - Reisverslag uit Bāniājuri, Bangladesh van Students in Bangladesh - WaarBenJij.nu

De laatste week is aangebroken

Blijf op de hoogte en volg Students in Bangladesh

31 Mei 2018 | Bangladesh, Bāniājuri

Na drie maanden van huis weg te zijn geweest en een super tijd te hebben gehad in Bangladesh, breekt het moment van afscheid nemen bijna aan.

Het uitstapje naar Nepal
Zoals in de vorige blog verteld is, hadden wij in de laatste weken nog even 10 dagen Nepal gepland. Wat een prachtig land is dit. Ondanks dat we maar twee steden hebben bezocht, heeft Nepal al een klein deel van ons hart veroverd. We begonnen de reis in Kathmandu. Hier verbleven wij in het gebied: Thamel. In Thamel hing een erg leuke sfeer met allemaal Nepalese vlaggetjes, de souvenir winkeltjes en leuke restaurantjes. We konden hier dan ook uren rond lopen zonder ons te vervelen. En wat was het heerlijk dat er geen auto’s mochten rijden in dit gebied. Naast Thamel hebben we ook een bezoekje gebracht aan de Putan square, een plein met tempels die zijn getroffen door de aardbeving en nu weer in aanmaak zijn. Daarna zijn we door gegaan naar de crematie tempel in Pashupatinath. Nadat we een ticket hiervoor hadden gekocht en we tijdens de zoektocht naar de ingang omringt werden door allemaal apen, hebben we delen van de ceremonies mee mogen maken. Door de tragedie dat ons overviel zijn wij hier niet lang gebleven. Ook hebben we in Kathmandu de zonsondergang bekeken met een prachtig uitzicht bij de Monkey tempel die wij eerst nog moesten ‘beklimmen’.
Na twee dagen Kathmandu, weer lekker westers te hebben gegeten en onszelf te hebben verwend met verschillende smoothies, zijn we verder gegaan naar Pokhara (waar we dit overigens hebben doorgezet). Na een busreis van ongeveer 10 uur, door de bergen, langs enge afgronden, waren we dan veilig aangekomen. Gelijk al overviel Pokhara ons met een chille sfeer en was het een prachtig gezicht met de bergen, bootjes en het grote meer. Naast dat we hier een dag raften hadden geboekt, hadden we hier ook de vier daagse Mardi Himal trekking besproken. Toen we op dag drie eindelijk 4200 meter waren aangekomen en de sneeuw op de bergen naast ons zagen, waren wij erg blij dat we de hike toch maar even hadden gedaan.
De reis hebben we afgesloten met een dagje bij de Buddha stupa in Kathmandu.

Het einde van het onderzoek is inzicht
Na feedback van verschillende lieve mensen te hebben ontvangen, kunnen we eindelijk zeggen dat het verslag bijna klaar is. In deze laatste week zullen we nog even de puntjes op de i zetten en dan hopen we het verslag nog in te leveren voordat wij 7 juni weer terug vliegen naar Nederland.

De donatie
Op dit moment wachten wij op de medicijnen die donderdag en zaterdag geleverd zullen worden. Hierna kunnen wij de gezinnen die deze medicijnen nodig hebben er hopelijk erg blij mee maken. Ook hebben wij aan de houtgroep, bij ons op het terrein waar onze ‘huisgenoten’ deel van uitmaken, gevraagd of zij vijf sta-stoelen konden maken. Op dit moment zijn ze op de helft en zal de andere helft binnenkort klaar zijn. Wij zullen deze sta-stoelen gaan doneren aan de kinderen die dit hulpmiddel nodig hebben. Nogmaals willen we iedereen heel erg bedanken voor de donaties, want zonder het geld hadden we dit natuurlijk niet kunnen doen!

Geniet nog even van de laatste Der, Stef en Sja lozen week in Nederland, groetjes!