Het afscheid - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Students in Bangladesh - WaarBenJij.nu Het afscheid - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Students in Bangladesh - WaarBenJij.nu

Het afscheid

Blijf op de hoogte en volg Students in Bangladesh

06 Juni 2018 | Bangladesh, Dhaka

Dat was het dan bijna, wat is de laatste week toch voorbijgevlogen!

De laatste week
Dat was het dan bijna. Het onderzoeksrapport hebben wij afgelopen week afgerond en dinsdag ingeleverd. Verder hebben wij een deel van het donatiebedrag afgelopen maandag besteed aan medicijnen en sta-tafels en daarmee veel families blij gemaakt. Wij hebben nog niet het volledige bedrag besteed, omdat de medicijnen niet zo lang houdbaar blijven. Het overige bedrag zullen wij doneren aan Niketan en zij zullen hier in het vervolg weer medicijnen en sta-tafels voor de families die het nodig hebben aanschaffen. Wij willen iedereen die heeft gedoneerd bij deze nogmaals bedanken!
Dinsdag was het helaas tijd om afscheid te nemen bij de zorgboerderij (Afroza’s place). Dit was toch wel heel erg emotioneel. Afgelopen drie maanden hebben wij toch een hele bijzondere band met de mensen daar opgebouwd en het was dan ook moeilijk te beseffen dat wij ze niet snel nog een keer zullen gaan zien. We gaan iedereen dan ook onwijs missen, zij hebben de tijd hier in Bangladesh wel onvergetelijk gemaakt. Gelukkig zullen we de mooie herinneringen met hen nooit vergeten.
Maandag hebben wij tevens nog een afscheidsduik genomen, op z’n Bengaals met kleren en al, in onze oude vertrouwde rivier. Dat vonden de Bengalen natuurlijk helemaal fantastisch. Het was nog heerlijk ook, we dachten bij onszelf ‘Dat we dat niet eerder hebben gedaan!’. Daarna hebben we ons nog even afgespoeld met een waterballonnengevecht met de jongens. Wat vonden ze dat weer fantastisch.

De presentatie
Vandaag hebben wij nog een presentatie over ons onderzoek gehouden voor DRRA in Dhaka. De presentatie hebben wij afgesloten met onze laatste Bengaalse lunch. Helaas wel maar met zijn drietjes gegeten, want de ramadan is hier al een tijdje aan de gang. De dag hebben wij nog even afgesloten in Dhaka met een taartje om te vieren dat het onderzoek er nu echt op zit.
Morgen is het avontuur dan ook helaas alweer voorbij. Om 10.15 zullen wij weer vertrekken naar Nederland. Wij kijken er allen naar uit om onze lieve vrienden en familie weer in de armen te slaan, maar wij gaan het hier ook zeker missen. We kijken dan ook terug op een onvergetelijke tijd, waarin wij allen onwijs veel hebben geleerd en persoonlijk zijn gegroeid. We zijn allen dan ook heel erg dankbaar voor deze mooie tijd en hadden dit allemaal zeker niet willen missen!

Dan sluiten we nog voor de laatste keer af met Dhonnobad en Salaam!
Der, Sja en Stef

• 06 Juni 2018 - 13:16

Antoinette:

Wat bijzonder fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad en dat het jullie moeite kostte om afscheid te nemen. Dat wil wel wat zeggen. Ik ben benieuwd naar jullie en hun verhalen. Heel erg bedankt voor alles wat jullie gedaan hebben, het onderzoek, de donaties, de hulp aan Dalima. Geweldig. Goede reis naar huis en tot de 11de.