WIL JIJ ONS HELPEN? - Reisverslag uit Bāniājuri, Bangladesh van Students in Bangladesh - WaarBenJij.nu WIL JIJ ONS HELPEN? - Reisverslag uit Bāniājuri, Bangladesh van Students in Bangladesh - WaarBenJij.nu

WIL JIJ ONS HELPEN?

Blijf op de hoogte en volg Students in Bangladesh

22 April 2018 | Bangladesh, Bāniājuri

Lieve allemaal,

Zoals de meeste van jullie wellicht weten zitten wij (Derek, Janine en Stefanie) voor drie maanden in Bangladesh voor onze minor van de opleiding verpleegkunde. Wij zijn hier op het moment onderzoek aan het doen voor de organisatie Niketan. Niketan doet prachtig werk door hulp te bieden aan ouders en kinderen met een handicap. Op het project zijn er veel kinderen die lijden aan epilepsie of reflux, zoals Robioul in de casus hieronder. Voor deze aspecten zijn goede medicijnen nodig. Wat Niketan alleen niet kan realiseren is dat deze medicijnen worden vergoed, omdat dit de verantwoordelijkheid is van de ouders. Helaas hebben sommige ouders simpelweg niet het geld om deze medicijnen te betalen. Daarnaast zien wij ook dat families niet de juiste hulpmiddelen of helemaal geen hulpmiddelen ter beschikking hebben, ter ondersteuning van het gehandicapte kind. Nu worden er bij ons op het project mooie hulpmiddelen gemaakt door de oudere gehandicapte jongens, waarmee we families zoals die van Robioul blij mee zouden kunnen maken. Helaas zijn de materialen niet altijd beschikbaar, doordat hier geen budget voor is.

Wij zouden graag iets willen betekenen voor families zoals die van Robioul. Dit zouden wij willen doen door het aanschaffen van de nodige medicijnen en nodige materialen, zodat er nog meer mooie sta tafels en aangepaste stoelen kunnen worden gemaakt. Hiervoor hebben wij alleen een budget nodig. Wil jij ons helpen dit te realiseren?

Ieder bedrag is weer een stapje verder. Je zou ons en families zoals die van Robioul erg blij maken om iets te schenken naar het rekeningnummer hieronder, met als beschrijving Donatie Niketan:

NL97ABNA0436331683

Of

NL 97 RABO 0367 7696 38
T.n.v. J.M. van der Mey

Casus Robioul:
Robioul is drie jaar en bezoekt drie keer per week het vroeghulp programma van Niketan.
Robioul is meervoudig beperkt. Hij heeft epilepsie, reflux problemen en vermoedelijk ook een stofwisselingsziekte. Ondanks het feit dat de hele familie en haar omgeving moeder probeert te ontmoedigen dat het nooit wat wordt met haar kind, houdt moeder hoop en is ze blij met alle kleine vooruitgangen die Robioul boekt. Moeder heeft in het centrum een naaicursus gevolgd, thuis maakt ze kleding voor haar gezin en buren, hierdoor heeft ze nu een klein inkomen.
Robioul heeft medicijnen nodig voor zijn epilepsie, zijn reflux problematiek en eigenlijk zou een goede arts eens naar zijn vermoedelijke stofwisseling problemen moeten kijken. Robioul heeft onlangs een aangepaste stoel gekregen, maar omdat Robioul steeds zwaarder wordt en nauwelijks meer door zijn moeder te tillen is, hebben ze ook een goede kinderwagen nodig.